Oropesa del Mar Oropesa del Mar Oropesa del Mar

Español English Valencià Deusch Français

Ruta de la flor del taronger o "Azahar"

Fitxa tècnica
  • Dificultat: Mitjana
  • Distància: 9,2 km.
  • Durada aproximada: 2 h 30 min.

Comença just abans del repetidor de TV, abans d'acabar-se l' R- 1, i és el camí que ix cap a l'esquerra en sentit nord-oest. Es tracta d'un camí xicotet que presenta alguna dificultat al principi en forma de pendents molt pronunciades sobre un camí castigat per la baixada de les aigües de les tempestes, però només és al principi.

Per als amants del BTT, aquest tram és bastant tècnic. Si no tenim prou domini, el millor és baixar de la bici i caminar un poc. La resta transcorre sobre un suau descens entre matolls i la contemplació d'antics corrals on es poden apreciar les tècniques de construcció del passat.

Al llarg del camí passarem entre pinades xicotets i passadissos ombrejats de coscolles per acabar més pla a l'última part d'aquesta ruta entre horts, d'ametllers principalment, que presenten un meravellós aspecte en l'època de la seua floració (finals de gener, principis de febrer).

El final del camí ens fa trobar-nos a la carretera de Cabanes, a uns 3 km del desviament del repetidor, punt en què aquesta ruta s'uneix amb la RAL- 4. És el moment de telefonar perquè vinguen a recollir-nos o bé de seguir el retorn a peu, amb precaució a causa del trànsit de vehicles pel camí vell de Cabanes. En qualsevol cas, cap a la dreta. Recorrerem 1,5 km fins a desviar-nos a la nostra dreta per un altre camí que discorre entre camps de cultiu i alguns xalets fins a arribar a l'autopista AP- 7, al costat de la qual recorrerem quasi un parell de quilòmetres per travessar-la per davall. A uns 500 m passarem també sota l'N- 340 i arribarem a l'Av. Benicàssim. Girem per aquesta a l'esquerra i en pocs metres estarem en la glorieta al costat del quarter de la Guàrdia Civil, punt d'eixida de l'R-1.