Oropesa del Mar Oropesa del Mar Oropesa del Mar

Español English Valencià Deusch Français

Els penya-segats i el mirador

Fitxa tècnica
  • Dificultat: Mitjana
  • Distància: 6,1 km.
  • Durada aproximada: 2 h 30 min.

Eixirem de la mateixa eixida de la Via Verda del Mar i caminarem per ella a penes 1 km. Pocs metres abans de l'entrada del túnel trobarem un panell senyalitzador a la nostra esquerra que ens indica la ruta que ara anem a agafar. No és una ruta excessivament difícil, però hem de fixar-nos bé en la senyalització, les indicacions i reservar forces per alguns ascensos especialment forts.

Aquest camí es bifurca a uns 100 m. Si anem a la dreta estarem agafant la ruta alternativa que porta directa al mirador (RAL-1), amb un recorregut aproximat de 430 m i un desnivell acumulat de 81 m. Prendrem, per tant, el camí de l'esquerra. Un bell tram en el qual els protagonistes són les roques dels penya-segats i el mar.

Una senyalització pintada en blanc i morat cada cert tram a les pedres i troncs del camí ens ajuden a no perdre la ruta. Ja hem fet uns 2 km de camí quan arribem a l'altre costat del túnel de la Via Verda del Mar, just a l'eixida, i la creuarem.

És el moment de pujar fixant-nos bé en els senyals pintats, ja que hi ha moments en què el camí es desdibuixa entre grans pedres. Arribats al mirador, podem prendre alé després de l'ascens, gaudint de les fantàstiques vistes que ens ofereix la situació privilegiada

Si volem tornar, podem utilitzar la ruta alternativa (RAL-1) que ens baixarà directament a la bifurcació inicial molt a prop de l'entrada del túnel de la Via Verda del Mar. Si volem seguir la ruta, creuarem la carretera des del Mirador en direcció a l'antena, per una pista que descobrirem immediatament.

Passada l'antena, arribarem a una xicoteta arbreda on  la pista es desvia a la dreta, però veurem una bifurcació senyalitzada i a l'esquerra agafarem el descens per camí fins a unes oliveres, girarem a la dreta i arribarem a una nova pista, que no deixarem fins a arribar a la carretera de la urbanització el Balcó, entrant pel carrer Benicàssim.

Recte per aquest, arribarem a un punt que talla un carrer transversal, també és el carrer Benicàssim. A la dreta, on acaba en una pista que, sense perdre-la, ens porta de nou a l'antena i d'ací alMirador.

A uns 30 metres d'aquest, per la carretera direcció Orpesa de Mar, veiem unes marques a la nostra dreta en blanc i morat i una senyalització de fusta ja fora de la carretera, en la via. Descendirem de forma bastant pronunciada fins creuar  una espècie de tallafoc. El travessem a l'esquerra per trobar de nou el camí que descendeix paral·lel a a aquest fins a arribar a prop del Port Esportiu.

Passarem sota les noves vies del tren i sense passar davall el pont de la Via Verda del Mar, ascendirem pel costat dret fins arribar-hi. Una vegada de nou ací, només ens queda arribar al nostre punt de partida.