Oropesa del Mar Oropesa del Mar Oropesa del Mar

• Dificultat: Mitjana
  • Distància: 9,86 km
  • Durada aproximada: 2 h 50 min

El recorregut s'inicia a la rotonda de l'entrada a la població des de la N-340, al costat de l'estació de servei.

Des d'allà, agafarem l'Avinguda Benicàssim, on girarem la primera a la dreta i, a uns cent metres, girarem cap a l'esquerra just abans del pont.

Arribarem a un encreuament i agafarem el camí de la dreta. Després de recórrer només cent metres, girarem de nou a l'esquerra, i reprendrem la companyia del barranc que havíem abandonat en la pinada. Tornarem a creuar-ne el llit, habitualment sec, i davant nostre s'obrirà un túnel. Aquest túnel travessa sota l'AP- 7 (en èpoques de "gota freda" és desaconsellable creuar-lo).

Ja a l'altre costat, arribarem de seguida a l'entrada de la pista de karts, que deixarem a la nostra dreta.

En arribar a l'encreuament agafarem la nostra dreta, continuarem el nostre camí fins a una bifurcació que es troba a 300 metres aproximadament. De nou a la dreta arribarem a la Nacional N- 340. Per travessar-la sense perill, baixarem per la dreta al llit del nostre conegut barranc, passarem sota el trànsit de la carretera i ens trobarem ja a la falda de la serra d'Orpesa.

En eixir del túnel, agafarem la carretera de l'esquerra. A partir d'ara el barranc quedarà a la nostra esquerra i, a mesura que anem pujant, es farà més i més abrupte.

A poc a poc anirem pujant fins a superar l'altura de les muntanyes que deixem a la nostra esquena. Apareixerà llavors la línia blava del mar i, en el seu horitzó, si el dia és clar, podrem distingir-ne la silueta de l'arxipèlag de les Columbretes, illes d'origen volcànic situades a uns 35 km de la costa. L'última part del recorregut es fa un poc dura a causa del pronunciat desnivell de la carretera, sobretot els dies assolellats, per la calor que puguem haver patit.

En arribar al pou de Jovellús, envoltat d'algunes cases de camp, continuarem el nostre camí cap a l'oest i arribarem de seguida a una cruïlla de camins. Des d'allà veurem, als nostres peus, la Plana de Castelló. En un primer terme Benicàssimles Viles; a la llunyania, la ciutat de Castelló i el seu port el Grau. La pista que descendeix a la nostra esquerra, baixa a Benicàssim (RAL- 3) és una bona opció si volem tornar a la costa. Però aquesta ruta segueix a la dreta per a tornar a trobar-nos una bifurcació a cinquanta metres. Prompte apareixerà a la nostra esquerra una pista, el camí de la Mollonada (des d'ací podem agafar també la RAL- 4, que baixa directament a la carretera de Cabanes), que transcorre per les muntanyes del Senyor fins a l'antena de televisió, deixant enrere l'espectacular vista de les Agulles de Santa Àgueda.

Poc abans d'arribar al repetidor ens trobem amb l'inici de l'R-2, però us recomanem que arribeu fins a les plaques solars per gaudir de les vistes abans de seguir per l'R-2.